
Proč říct desetkrát ano značce Lush?
Ahoj, v dnešním článku vám chci představit značku Lush a přiblížit vám její principy. 🙂 Měla jsem možnost navázat s touto značkou spolupráci a prohlédnout si jejich pražskou prodejnu s osobním výkladem. A tady je mých deset důvodů, proč musíte Lush milovat!
1.Charity potCharity Pot je vlastně krém na ruce, díky kterému v Česku přispíváme na dobročinné projekty již od roku 2014. Není to tedy jen tak obyčejný krém – koupí tohoto kelímku přispíváte na dobrou věc. Charity Pot stojí 175 Kč a jeho koupí (mínus daň) posíláte peníze na smysluplné projekty – můžete podpořit pečlivě vybrané projekty, sdružení a organizace působících v oblasti ochrany práv zvířat, lidí a přírody. Na víčkách si pak můžete prohlédnout organizace, se kterými Lush spolupracuje a které již byly podpořeny. Namátkou vám vypíšu pár organizací – Proti srsti, Pomáháme lidem na útěku, Stop sečení srnčat, Češi pro Sýrii nebo Nekupuj, adoptuj! Více o Charity pot – Koho jste už podpořili.

2. Podpora fair trade obchodu
Lush podporuje fair trade a nakupuje suroviny pro své výrobky od malých prodejců a pomáhá jim tak udržet jejich obchody a podporuje je tak v produkci. Fairtrade znamená spravedlivější obchodní podmínky, dodržování lidských a pracovních práv a šetrnost k životnímu prostředí. Lush si velmi zakládá na získávání surovin etickou cestou a přímo vyhledává tyto lokální farmáře, producenty a místní organizace. Například kakaové máslo je dováženo od fair trade prodejců z Konga, Kolumbie nebo Etiopie.
3. Podpora klimatu a životního prostředí
V Lushi určitě nikomu není lhostejná zhoršující se klimatická situace. V loňském roce se Lush připojil ke stávce za klima, která byla v Česku organizována hnutím Fridays for Future a zavřel v den stávky (20.9.2019) všechny svoje pobočky. Firma se také pravidelně spojuje s neziskovými organizacemi a upozorňuje na mezery v legislativě v otázce životního prostředí a přírody. Například každoročním vyhlašováním soutěže Lush Spring Prize, kde oceňují projekty, které mají regenerovat planetu nebo kampaní #IVOTENATURE (článek Soapbox – změňte evropské klima)
4. Čerstvost produktů
V Lushi zásadně pracují s čerstvými surovinami, protože jsou mnohem efektivnější než produkty s dlouhou dobou trvanlivosti. Lush se snaží omezit právě tyto trvanlivé produkty, celých 65% sortimentu je samo-konzervační. Čerstvé složky totiž obsahuje mnohem více aktivních látek – vitamíny, oleje atd. Nejznámější čerstvé produkty jsou pleťové masky, které jsou i na prodejnách skladované v chladu, na ledovém podkladu, aby zůstaly co nejdéle čerstvé a účinné. Mezi moje favority patří oříšková maska Oatfix.
5. Šátkové balení
Knop Wrap – už jste o tomto stylu balení slyšeli? Je to vlastně 2v1, kromě stylového a ekologického balení dostanete také stylový šátek, který osvěží jakýkoliv outfit – nabídka Knot Wrapů. Nápad balení do šátku je inspirací japonskou tradicí a je skvělou alternativou k přemíře plastů a dárkových balení. Šátky jsou vyráběny z bavlny nebo z recyklovaných plastů. Win-win produkt!
6. Nahaté balení
V tématu balení budu ještě pokračovat. Lush má pečlivě naceněné všechny produkty, aby pokryly ceny ingrediencí. Nahé produkty bez obalu jsou proto o něco levnější, než ty plastové – Lush se snaží zákazníky přimět kupovat produkty bez plastů a šetřit tak přírodu. Mezi nejznámější nahé produkty patří koupelnové bomby, šampuky, masážítka nebo sprchové gely v nahé variantě.
7. Pleťová maska za sběr kelímků
Naposledy o balení produktů! Lush prodává většinu produktů v černých kelímcích, které jsou z recyklovatelného plastu. Tyto kelímky se dají vyhodit do kontejneru na plast, ale místo toho můžete dostat od Lush dárek. Pokud jim totiž přinesete 5 prázdných a čistých kelímků, můžete si vybrat jednu čerstvou masku zdarma. A to už určitě za tu snahu o recyklaci stojí, že? Více o akci se dozvíte zde – Akce 5 kelímků.
8. Vegetariánské produkty
Jak jsem psala výše, v Lushi se všichni zabývají životním prostředím a nákupem jejich produktů můžete podpořit i útulky a další organizace. Není proto překvapení, že všechny produkty Lushe jsou stoprocentně vegetariánské a více než 80% z nich jsou veganské. Produkty nejsou 100% veganské, protože se v nich nachází med nebo jogurt. Všechny ingredience jsou získávané bez zneužívání zvířat. Například glycerin lze získat ze zvířecího tuku, v Lushi jej ale získávají ze semen řepky olejky.
9. Netestují na zvířatech #crueltyfree
Lush je proti jakémukoliv týrání zvířat, a proto je zásadně proti testování kosmetiky na zvířatech. Nekupují suroviny od společnosti, která by toto chování schvalovala nebo sama na zvířatech testovala a nezáleží zda firma testuje na zvířatech jídlo, léky nebo kosmetiku, tento přístup je pro Lush nepřípustný. Všechny země, ve kterých Lush vyrábí a které si nakupují vlastní materiály pro výrobu, musí každoročně absolvovat kontrolu zaměřenou na testování na zvířatech.
10. Produkty Lush jsou zábavné!
Lush je ideální značka pro všechny hravé jedince, kteří rádi experimentují a chtějí povýšit péči o tělo na zážitek. Mezi ty největší lákadla patří pouštění koupelnových bomb, sprcha s klouzavým želé, čistění zubů s tabletkami nebo tělová péče s olejovými masážítky. Mezi klasické produkty jako šampony, sprchové gely nebo pleťové masky Lush nabízí také dekorativní kosmetiku a vlastní veganské štětce. Navíc kromě klasických produktů si můžete na prodejnách i zařídit vlastní Lush párty s kamarády, nechat se rozmazlovat a objevit také třeba nové produkty. Pokud vás to zaujalo, více informací najdete zde – Více o Lush party.
V současnosti mám na testování několik Lush produktů a už se nemůžu dočkat, až se s vámi podělím o recenze. 🙂
Máte nějaké výrobky od značky Lush?
Týna


2 komentáře
Lea
Skvělé 🙂
Katka
S kosmetikou Lush žádné zkušenosti nemám, snad jen to, že jsem kdysi nakoukla s kamarádku do jejich obchodu. V té době mě to ale moc nezaujalo a nic jsem si nekoupila (narozdíl od ní, která je do Lush snad úplně blázen 🙂 Líbí se mi ale, že se jedná o přírodní kosmetiku, protože podobným produktům dávám v poslední době v koupelně zelenou, i když to není zrovna jednoduché 🙂